Koken·Koken met kinderen·Recepten

Samen maken: taco’s

Sommige kinderen met Coeliakie of een voedselallergie houden niet zo van eten. Ze zien het als een noodzakelijk kwaad, waar je ook nog ziek van kan worden. Zo niet mijn dochter. Ze is een echte smulpaap. Waarschijnlijk heeft ze dat niet van een vreemde ;-).

Wij vinden het ook leuk om samen te koken en te bakken. Ik ben dan ook altijd op zoek naar glutenvrije, koemelkvrije, sojavrije en eivrije recepten om samen te maken. Uitgangspunten daarbij dat het snel, makkelijk en natuurlijk lekker moet zijn. Vaak -ook noodgedwongen- vers, maar soms is het oh zo fijn om gebruik te kunnen maken van kant en klare smaken! Zoals de taco’s. Een van mijn dochters favorieten.

taco's.jpg

Dochter is vijf en kan prima de tomaten in grote stukken snijden. Ik leg de taco schelpen in de oven en braad het gehakt. Mijn dochter wast de sla. Ik open een blikje mais en zij doet dat in een bakje. We maken verse “guacamole” om het af te maken: ik schil de avocado, zij prakt hem. Ik doe een geperst teentje knoflook erbij, zij een paar druppels citroensap en een beste hoeveelheid koriander.

Recept taco’s: zie verpakking in de winkel! Ik koop een tacopakket van AH en gebruik gehakt van de AH voorzien van de glutenvrije en melkvrije logo’s. Verder om de taco’s te vullen: ijsbergsla, tomaten en een blikje mais. Melkvrije en sojavrije (geraspte) kaas van Wilmersburger. Om te snoepen tortilla chips van Amaizin. Voor mijn kindproof en allergeenvrije versie van guacamole: een rijpe avocado, een teen knoflook, citroensap en koriander.

Gezond? Nee, niet echt. Wel smullen en genieten, dus prima gerechtje voor het weekend!

Geef een reactie

