Leven

Lunch tip: broodbriefje

Toen ik een vriendin van mij ooit vroeg hoe zij dat deed met haar allergische zoon en zijn traktaties, zei ze: ik zorg gewoon dat de aandacht niet zo op eten ligt. Die zin is blijven hangen bij mij. Dit is voor mij een richtlijn geworden voor feestjes en activiteiten. Alhoewel ik het heerlijk vind om glutenvrije lekkernijen te maken, is het ook heel fijn als de focus wat minder op eten komt te liggen. Dat kan op verschillende manieren.

Zo heb ik voor het overblijven voor mijn dochter iets leuks ontdekt: broodbriefjes. Door een briefje bij haar broodtrommeltje te stoppen en mee in te pakken in de Boc ‘n’ roll, heeft dochterlief naast een (soms wat droog) broodje altijd een lief briefje van thuis.

Je kan ze natuurlijk zelf maken, met leuke tekeningen als je kind nog niet kan lezen. Of een complimentje, opkikker of kort verhaaltje als je kind wel kan lezen. Ik download en print ze zelf gratis van de site Broodbriefjes.nl.  Zo leuk! En mijn dochter wordt er super blij van. Kleine moeite, veel plezier!

Broodbriefje.jpg

Geef een reactie

