Leven

Tip: 10 kidsproof glutenvrije producten

In het glutenvrije schap in de supermarkt staan tegenwoordig veel producten – heel fijn. Toch staan er ook veel producten niet. En die er wel staan zijn bijna zonder uitzondering dúúr. Daarom ben ik blij met verschillende artikelen uit de “gewone” schappen van de supermarkt, waar ik mijn kleuter érg blij mee maak – en mijn portemonnee ook ;-).

Top 10 gv producten.jpg

Onze top 10 van glutenvrije producten uit de “gewone” schappen van de supermarkt ziet er zo uit:

  1. Rijsttoastjes van Van der Meulen. Te vinden tussen de andere toastjes in de supermarkt. Mijn favoriete ontdekking: heerlijke glutenvrije toastjes voor €0,99! Mijn dochter eet ze ook zonder beleg, als zoute cracker.
  2. Tapenade van de Albert Heijn. Lekker op een toastje of op brood. Ook lekker om op een broodje te doen en dan even in de oven op te warmen.
  3. Bifi-worstjes! Ook de variant van de Lidl is glutenvrij. Handig om mee te nemen op een dagje uit en lekker voor de hartige trek. Wij gebruiken dit ook wel als snack voor bij de patat als er ergens geen glutenvrije snacks verkrijgbaar zijn.
  4. Autodrop. Heerlijke dropjes, gewoon te vinden tussen het andere snoepgoed. Op de zijkant staat het duidelijk: glutenvrij!
  5. Smac: handig om mee te nemen op vakantie. Ook is dit in veel campingwinkels en parkshops te koop. Door de macaroni of nasi is Smac bij ons altijd een succes. !! NB: een oplettende lezer wees mij er op dat sinds kort bij Smac vermeld staat dat het sporen van gluten kan bevatten!!
  6. Fruithagel van Albert Heijn. Lekker voor mijn dochter als broodbeleg. Het is ook handig bij kraamvisite: dan doen wij dit op een rijstewafel als glutenvrij alternatief voor beschuit met muisjes.
  7. Maoam snoep: ligt in bijna elke supermarkt, mooi betaalbare en lekkere snoepjes.
  8. Dolle delers van de Jumbo: alle varianten worden gemaakt in een glutenvrije omgeving. Handig om in het traktatiepotje te doen of om juist zelf op te trakteren.
  9. Pez snoepjes in een dispenser met een leuk figuurtje: hiermee maak ik mijn dochter blij als haar zus bijvoorbeeld een verrassingsei krijgt (die wel glutenvrij is, maar koemelk bevat wat glutenvrij kind ook niet mag).
  10. Dubbel pasta van Fred&Ed: lekker en handig voor op vakantie. En veilig, want kruisbesmetting is bijna onmogelijk.

Heb jij ook nog fijne glutenvrije producten die je wilt delen? Leuk als je ze in een reactie plaatst!

 

2 gedachten over “Tip: 10 kidsproof glutenvrije producten

Geef een reactie

