Koken·Leven·Recepten·Spelen

Lekker: glutenvrije tompouce!

Laatst was mijn dochter uitgenodigd voor een kinderfeestje. Van tevoren  heb ik met de moeder van de jarige het feestje doorgesproken. Behalve de tompoucen zou alles glutenvrij zijn – heerlijk! Mijn dochter mocht van mij kiezen wat ik voor haar zou maken: taart, cupcake of tompouce. Ze koos voor een roze tompouce.tompoucen

Wat een feest! Super makkelijk te maken en de kleine meid heeft gesmuld!

Dit heb je nodig:

  • poedersuiker
  • kleurstof (bijvoorbeeld van dr Oetker)
  • bladerdeeg (van VA Foods is allergeenvrij)
  • banketbakkersroom of slagroom (ik gebruikte vegan slagroom van Schlagfix)
  • eventueel twee zakjes Klop-Fix van dr Oetker

Zo maak je het:

Snij een plakje bladerdeeg in 4 gelijke vierkanten. Prik met een vork gaatjes zodat het bladerdeeg niet gaat bladeren. Op bakpapier in de oven  bakken volgens de gebruiksaanwijzingen en daarna goed laten afkoelen op een rekje.

Slagroom opkloppen (met twee zakjes Klop-Fix voor vegan of rijsteslagroom) totdat deze stijf is. Beetje kleurstof naar wens toevoegen en deze door de slagroom spatelen. Eventueel even wegzetten in de koelkast om verder op te stijven.

En flinke hoeveelheid poedersuiker in een kommetje doen. Ik gebruikte 100 gram. Beetje kleurstof en beetje water toevoegen en goed roeren totdat je een mooie, dikke en stroperige substantie hebt in de gewenste kleur. Smeer twee afgekoelde vierkantjes bladerdeeg in met het glazuur en laat het opdrogen.

Je kan nu de tompoucen in elkaar zetten. Ik deed dit op het feestje zelf en nam dus de slagroom in een bakje en de bladerdeeg in een ander bakje mee. Omdat ze vrij klein zijn mocht mijn dochter ze alle 2 bij het feestje opeten. Jammie… smullen!

Geef een reactie

