Koken met kinderen·Recepten

Samen maken: choco rozijnen en choco aardbeien

Woensdagmiddag is echt zo’n fijne middag om samen iets lekkers te bakken. Natuurlijk glutenvrij. Een van die lekkere dingen die ik moeilijk glutenvrij én melkvrij kan vinden zijn chocolade rozijnen. Terwijl die o zo lekker zijn. Die hebben we dus even gezellig samen gemaakt. Leuk!!

PhotoGrid_1469195699822

Deze lekkernijen zijn zo makkelijk te maken, dat ik mij afvraag waarom ik hier niet eerder aan heb gedacht.

Dit heb je nodig:

  • geschikte chocola (ik gebruikte 1 tablet van BonVita)
  • rozijnen
  • aardbeien

Zo maak je het:

Smelt de chocolade al roerend in een pannetje boven een pan heet water. Steeds blijven roeren tot het helemaal vloeibaar is. Prik de aardbeien aan een cocktailprikker en doop ze een voor een in de chocola. Even laten uitdruppen en daarna op een bordje bakpapier leggen en in de koelkast laten opstijven.

Roer er daarna steeds een handje rozijnen door en vis ze er uit met bijvoorbeeld een spatel. Tot de chocola op is. Laat de choco rozijnen ook afkoelen op een bord met bakpapier in de koelkast tot de chocolade weer stevig is. Ik bewaar de overgebleven chocolade rozijnen in een goed afgesloten bakje in de koelkast, maar waarschijnlijk zijn ze heel snel op… Want dit is super lekker!

Geef een reactie

