Koken met kinderen·Recepten

Heerlijke glutenvrije chocolade taart van Jamie

Nomnomnom… Een heel geschikte taart voor Pasen is deze verrukkelijke glutenvrije, vegan chocolade taart van Jamie Oliver! Hij ziet er niet alleen fantastisch uit, maar is ook nog eens vrij simpel om te maken. De taart kan je de dag van tevoren maken. Ook de volgende dag is het namelijk nog om te smullen. Maar, eerlijk is eerlijk, de garnering is vers het allermooiste.

IMG_1101

Het recept voor deze fantastische taart vind je hier op de site van Jamie. Een paar dingen heb ik aangepast voor mijn eigen taart. Zo heb ik de sojayoghurt vervangen door kokosyoghurt. De frambozen verving ik door aardbeien (die had ik al in huis) en de geschaafde chocola door pure hagelslag. Lekker om te maken voor een feestelijke gelegenheid zoals Pasen. En omdat het niet al te ingewikkeld is, ook geschikt om samen met je kind te maken. En daarna… smullen maar!

 

Geef een reactie

