Leven·Spelen

Koningsdag – Koningsontbijt op school

Met Pasen net achter de deur, richten wij het glutenvrije vizier nu op Koningsdag gericht. Alhoewel Koningsdag zélf over 10 dagen is, is het Koningsontbijt op school al op vrijdag aanstaande. Lees hier hoe wij het dit jaar aanpakken om met weinig zorgen en stress onze dochter te laten genieten van heerlijk glutenvrij Koningsontbijt!

IMG_1144

Al een paar weken geleden ontvingen wij van school de productenlijst voor het ontbijt. De lijst die de meeste scholen gebruiken vind je op de site van de Koningsspelen, klik hier voor die lijst. Er is ook een handig overzicht met allergenen bijgevoegd!

Onze school vult het pakket nog aan met een krentenbol en hagelslag. Al met al zit er best veel in de lijst wat glutenvrij is. In overleg heb ik er toch voor gekozen om alles zelf mee te geven. Dit om kruisbesmetting en”gedoe” te voorkomen, dat is ook voor onze dochter het fijnste. Ik mag de kosten hiervoor bij school declareren.

Om het iedereen zo makkelijk mogelijk te maken geef ik niet alles los mee. Ik vul onze handige vakkenbak met een paar sneetjes brood en een glutenvrije krentenbol (kijk voor ons recept op mijn blog over deze heerlijke bollen). In de kleine ronde bakjes van Sistema doe ik boter, jam, smeerworst en hagelslag. Verder zal ik nog wat fruit en een mini-komkommer toevoegen. En een mes meegeven.

Alles zal op de tafel van mijn dochter staan, zodat ze veilig kan meedoen met de klas zonder al te veel risico. Dit geeft haar en ons een fijn gevoel, dus weinig stress op de dag zelf! En ook nog eens zonder al te veel stress van tevoren, want behalve het fruit en de komkommer heb ik alles al standaard in huis en vriezer liggen!

 

Geef een reactie

