Koken met kinderen

Zelf maken: snelle gebakjes

Ik hou er van om mooie taarten en ander lekkers te maken. Maar soms is het o zo leuk en handig om iets snel op tafel te hebben. Bijvoorbeeld komend pinksterweekend. Of bij een kinderfeestje. Iets dat de kinderen makkelijk zelf kunnen maken. En feestelijk is. Zoiets als dit dus: snelle gebakjes.

Snelle gebakjes

Ik ontdekte deze fijne mini gebakbodems van 3Pauly onlangs (nee, ik word niet gesponsord door 3Pauly. Dit is mijn eigen enthousiasme voor een nieuw ontdekt product). In één doosje zitten 8 bodems, verpakt per 4 stuks. Echt super handig om op voorraad te hebben én lekker!

Dochterlief houdt van versieren, dus heeft ze lekker zelf de slagroom gespoten en strooisels er op gedaan. Je kan er ook een echt vruchtengebakje van maken, bijvoorbeeld met wat pudding (kookpudding van dr. Oetker bijvoorbeeld) en verse vruchtjes. Of de bodem met jam besmeren en dan vruchtjes er op. Of hagelslag. Of… nou ja. De mogelijkheden zijn zo ongeveer eindeloos. En zus en ik doen lekker mee. Hmmmm, nomnomnom.

Geen bodems in huis? Je kan dit natuurlijk ook doen met een plakje glutenvrije cake of een cupcake. Of een koekje.

Dit gebruikte ik:

  • de kant en klare gebaksbodems van 3Pauly (gekocht bij Ruttmans)
  • vegan (gluten- en melkvrije) slagroom van Schlagfix in een spuitbus
  • frambozen
  • strooisels: groene suikerparels van de Xenos, chocolade hartjes van Bio Vegan en hagelpret van Albert Heijn.
Geef een reactie

